SVT i den moderna etern
Det traditionella sättet att titta på TV har överrumplats av sociala medier och smart teknik, men SVT fortsätter på ett imponerande sätt att spela en central roll i det svenska mediebruset. Häng med för att lära dig mer om hur SVT jobbar med modern marknadsföring. Från att använda snygga och tilltalande nyhetsbrev till att erbjuda streaming av högaktuella event!
Informativ och lockande marknadsföring
Som den statliga kanal SVT är gäller det att vara saklig och neutral i upplägget, men det betyder inte att Public Service är helt befriat från modern marknadsföring. SVT-personalen jobbar hårt för att locka tittare till sändningarna, bland annat genom moderna nyhetsbrev med tydlig och lockande information. Nyhetsbrev från SVT kan även förmedlas via sociala medier eller på andra plattformar som ägs av kanalen.
Inför stora event som Melodifestivalen är information och nyheter av särskilt stort intresse. Nyhetsbrev och fysiska presentationer av deltagare är ett effektivt sätt för SVT att synas och säkerställa ett fortsatt intresse från svenska tittare.